10 tips om vanavond beter te slapen – of in ieder geval voor dinsdag

Waarom niet “vanavond”? Waarom kunnen dit geen 10 tips zijn om VANAVOND beter te slapen? Je hebt lang genoeg gewacht. Je hebt genoeg slapeloze nachten gehad. Alsjeblieft! Laat het maar VANAVOND over zijn!!!!!

Helaas is slaap te belangrijk, te complex. Het is een combinatie van ingewikkelde processen, lang gevestigde gewoonten en verwarde fysieke eigenschappen. Als we ons alleen concentreren op de korte termijn; d.w.z. beter slapen vannacht, we missen het grote geheel, namelijk Better Sleep for Life! Is dat niet wat je echt wilt?

Slaap is natuurlijk, normaal en noodzakelijk. Het is zo elementair dat een baby het gemakkelijk kan doen. Het is zo essentieel dat we zonder dit sterven. Het is een basisfunctie van het leven, zoals eten, bewegen, denken en creëren. Waarom zou het dan zo verdomd moeilijk moeten zijn?!

Als u regelmatig moeite heeft met slapen, weet u hoe slecht slapen ’s nachts uw dagen beïnvloedt. Het is een strijd om ’s ochtends wakker te worden. Misschien ben je te laat op je werk of op school. Je hebt moeite met concentreren, focussen en het is moeilijker om creatief te zijn. Je humeur lijdt eronder als je slaapgebrek hebt. Je hebt meer kans om prikkelbaar te zijn zonder een goede nachtrust achter je. De neiging om iets uit te flappen dat je niet meent of niet zou moeten zeggen, is veel groter als je moe bent. Het is moeilijker om te oefenen en het lijkt misschien alsof je altijd honger hebt. Je gezondheid en je leven in het algemeen zou zeker beter zijn als je gewoon wat fatsoenlijke slaap zou kunnen krijgen.

Dus hier ben je. En ik kan helpen! Blijf lezen en samen brengen we je in de richting van beter slapen en een beter leven.

Een paar nachten onrustig slapen voor een groot evenement, in een nieuwe omgeving of in tijden van ziekte zijn normaal en te verwachten in het dagelijks leven. De problemen beginnen wanneer “een paar nachten” “meeste nachten” worden en een goede reden voor de slapeloosheid een verre herinnering is geworden of een compleet mysterie is.

Per definitie heeft zich in de loop van de tijd een chronisch slaapprobleem ontwikkeld en bestaat het al enkele weken als een zorg. Het is daarom onrealistisch om te denken dat het in één of twee nachten kan worden gerepareerd. Het duurde een tijdje om dit slecht te krijgen; het zal een tijdje duren om beter te worden. Ik weet dat dat teleurstellend is, maar het is waar.

Het goede nieuws is dat je meteen kunt BEGINNEN om het beter te maken. De veranderingen die je vanavond aanbrengt en de toewijding die je vandaag aangaat, zijn de eerste stappen naar een gezonde slaap voor de rest van je leven!
Lees en volg deze 10 tips. Alleen lezen helpt niet. Je moet ze ook volgen! Sommige lijken heel eenvoudig — zelfs dom.

Maar u zult waarschijnlijk merken dat eenvoudig niet altijd gemakkelijk betekent. Ook als het op slapen aankomt, zijn het vaak de “domste” dingen die het krachtigst blijken te zijn. Dus vertrouw me hierin. Uw succes zal afhangen van uw bereidheid om echt aan deze suggesties te werken en geduldig te zijn terwijl de magie in de loop van de tijd werkt.

Dus daar zijn ze dan, 10 tips om beter te slapen – vanavond, volgende dinsdag en daarna. Om samen te vatten, dat zijn:

1) Stel een vaste tijd in om elke dag op te staan.
2) Stel een “bedoelde” bedtijd in.
3) Geef voldoende tijd om te slapen.
4) Creëer een bedtijdritueel.
5) Maak van je slaapkamer een slaapoord.
6) Kom uit bed als je niet kunt slapen.
7) Beheers uw omgeving.
8) Vermijd cafeïne, nicotine, alcohol en slaapverstorende medicijnen.
9) Eet goed om goed te slapen.
10) Maak je er geen zorgen over.

Ik weet dat het niet gemakkelijk is. Maar benader het als het eten van een olifant, hap voor hap. Houd er rekening mee dat wanneer u elke nacht kunt rekenen op een volledige verkwikkende slaap, uw dagen helderder, productiever en creatiever zullen zijn. Je relaties zullen bloeien en je persoonlijke potentieel zal groeien. Door een goede nachtrust kan je lichaam genezen van dagelijks gebruik en voor elke nieuwe dag opnieuw in balans komen. Het verminderen van cumulatieve schade kan hartaandoeningen, beroertes, diabetes, obesitas en depressie helpen voorkomen.

Met andere woorden, als je goed slaapt, leef je beter, langer en gelukkiger dan je voor mogelijk had gehouden!